Sla het menu over en ga direct naar de content van deze pagina. Sla het menu over en ga direct naar zoeken.
Risicogids Hotels

Nieuwe risicogids voor de hotelbranche: nu te downloaden

Vanaf nu kunt u de nieuwe risicogids van Risico’s in Beeld downloaden. Deze editie hebben we speciaal gemaakt voor ondernemers in de hotelbranche. U vindt in de gids de belangrijkste risico’s voor deze branche, plus bijbehorende preventiemaatregelen. Stef Driessen, sector banker Leisure bij ABN AMRO, vertelt hoe deze gids hoteliers helpt voor te blijven op de concurrentie.

Onderscheidend blijven

‘De hotelbranche zit in de lift, maar om voor te blijven op de concurrentie, moet je als ondernemer in deze branche zorgen dat je onderscheidend bent. Achterstallig onderhoud is de grootste vijand voor de hotelhouder. Niemand wil slapen op verzakte bedden of douchen in een badkamer met schimmelplekken. En door te investeren in verduurzaming van uw inrichting, bespaart u uiteindelijk kosten. Hoe u dat kunt doen, leest u in de gids.

De mens centraal

Verder biedt de gids informatie over de voor deze branche specifieke risico’s en hoe u die kunt verminderen. Daarbij staat de mens centraal: zowel de mens als gast, als de mens als medewerker. Gelukkig gaan steeds meer hotelhouders inzien hoe belangrijk hospitality is: niet alleen aan de balie, maar tijdens het gehele verblijf en zelfs al bij de boeking. Als je het goed doet, verlaat de gast het hotel gelukkiger dan toen hij binnenkwam. In een interview met een hospitality-expert leest u hoe u dat voor elkaar krijgt.

Goed personeel

En natuurlijk is uw personeel bepalend door het succes van uw onderneming. Zonder tevreden medewerkers immers geen tevreden gasten. In de gids vindt u tips waarmee u zich verzekerd weet van goed en gemotiveerd personeel. Ook biedt de gids informatie over risico’s als uitval van personeel, bijvoorbeeld door een ongeluk in de keuken, en waarom loondoorbetaling bij ziekte funest kan blijken als u niet de juiste maatregelen heeft genomen.

Handig hulpmiddel

Als sector banker denk ik graag met mijn klanten mee over hun risicomanagement. Deze gids is daarbij een handig hulpmiddel. Het maakt het eenvoudiger om te beslissen hoe je als ondernemer met bedrijfsrisico’s wilt omgaan: wil je ze dragen, verzekeren of maatregelen nemen om ze te verkleinen? Verzekeren is een manier, maar niet altijd de beste. Want een verzekering dekt wel de financiële schade, maar daarmee heb je je overstroomde zaak of je zieke chef-kok niet direct terug.’

Download Risicogids Hotel

Dit artikel is geplaatst door

Stef Driessen Sector Banker Leisure ABN AMRO
Stef Driessen
Sector banker Leisure ABN AMRO