Mijlpaal: in 2018 meer dan 100.000 bezoekers!

In 2018 bezochten ruim 105.000 mensen risicosinbeeld.nl. Steeds meer ondernemers weten ons te vinden als leverancier van waardevolle informatie over risicomanagement. Met die informatie helpen wij ze de continuïteit van hun bedrijf veilig te stellen en maken we zakelijk Nederland een stukje veiliger. Uit de statistieken blijkt dat dat gewaardeerd wordt!

Eerste hulp bij risicomanagement

Ferdy Hoekman, teammanager Marketing Zakelijk bij ABN AMRO Verzekeringen, is blij met dit resultaat: ‘We zijn dit platform vier jaar geleden gestart. We pikten in het veld de behoefte op aan informatie over beheersing en preventie van risico’s. Vooral kleinere bedrijven, die niet groot genoeg zijn om een risicomanager in te kunnen huren, halen hun voordeel uit de praktische en heldere informatie die wij ze bieden. Het is onze ambitie om zakelijk Nederland een stukje veiliger te maken. Daar zijn zowel wij als verzekeraar, als de ondernemers bij gebaat. Met onze informatie maken we ondernemers niet alleen bewust van de risico’s, we bieden ze ook oplossingen in de vorm van preventietips. Waardering daarvoor kregen we al in 2017 in de vorm van de Echte Preventie Award.’

Relevante onderwerpen voor ondernemers

Jorrit Vos, online markteer bij ABN AMRO Verzekeringen, geeft een toelichting op de websitestatistieken: ‘105.000 bezoekers, dat is bijna een verdubbeling ten opzichte van 2017, toen 56.000 mensen de site bezochten. We zien dat die 105.000 bezoekers bijna 300.000 pagina’s hebben gelezen. Ze blijven lang genoeg op de site om de blogs en artikelen helemaal te lezen. Wat verder opvalt, is dat het merendeel (85 procent) onze content vindt via Google. Daaruit blijkt dat we relevante informatie bieden: over onderwerpen die écht leven bij ondernemers. In 2019 gaan we voor de 200.000 bezoekers!’ 

Samen met kennispartners

Bas van ter Meij, content marketeer bij ABN AMRO Verzekeringen, bepaalt de inhoud van de website: ‘Ons doel met risicosinbeeld.nl is om ondernemersrisico’s op een aansprekende manier onder de aandacht te brengen. Dat doen we via blogs, artikelen, video’s en infographics. Een deel van die informatie komt van onze eigen adviseurs, maar het grootste deel is afkomstig van onafhankelijke kennispartners uit uiteenlopende sectoren. Die bieden wij het platform om te shinen met hun expertise. Als je kijkt welke artikelen het beste zijn gelezen, dan gaan die dan ook over zeer uiteenlopende risico’s: van phishing tot wijzigingen in de Arbowet, en van ondeugdelijke installatie van zonnepanelen tot autodiefstal. Alles om de bedrijfscontinuïteit van onze lezers te waarborgen. Deze mijlpaal zie ik als een blijk van waardering. Daarom wil ik hen bij dezen hartelijk danken voor het lezen, liken en delen! Ook namens de rest van het team natuurlijk.’

Dit artikel is geplaatst door

ABN AMRO Verzekeringen