Sla het menu over en ga direct naar de content van deze pagina. Sla het menu over en ga direct naar zoeken.
Demonstratie mistgenrator in AH Stadsfenne

ABN AMRO-event Sneek: inspiratie en preventie-informatie voor supermarktondernemers

Op 22 november organiseerde ABN AMRO Verzekeringen een ondernemersevent in Sneek. Robert Grakist, eigenaar van de Albert Heijn in de Sneker buurt Stadsfenne, stelde zijn prachtige, vernieuwde winkel open voor branchegenoten en vertelde hoe hij de klant centraal stelt. Daarnaast ging het die middag over de laatste ontwikkelingen in de supermarktbranche en over preventie van plofkraken. Vanzelfsprekend mét demonstratie van een mistgenerator!

Ondernemen is vooruitdenken
ABN AMRO Verzekeringen organiseerde deze inspiratiemiddag samen met ‘voorbeeldklant’ Robert Grakist. Zijn motto luidt: ‘Ondernemen is vooruitdenken en kansen benutten.’ Dat betekent voor hem ook: oog hebben voor risico’s. ABN AMRO Verzekeringen weet wat er speelt in de retailsector en met name in de supermarktbranche. Met de kennis die zij die middag samen deelden, kunnen andere ondernemers hun voordeel doen.

Een inspirerende middag
Sectorbanker Retail Henk Hofstede vertelde over de laatste trends en ontwikkelingen in de branche: over het belang van investeren in duurzaamheid en innovaties. Supermarkteigenaar Jacco Janssen uit Boxmeer vertelde hoe hij enorme plofkraakschade had voorkomen met een mistgenerator. Nadim Masri, eigenaar van Mistbeveiliging BV, gaf vervolgens een indrukwekkende mistgeneratordemo in de laad- en losruimte. Nadat de wolken waren opgetrokken, deed Robert zijn verhaal. Aansluitend kregen de aanwezigen een rondleiding door de winkel.

Bekijk het filmpje van het event:

Risicomanagement 2.0
Ook Robert heeft in zijn winkel twee mistgeneratoren laten plaatsen om een plofkraak – en alle bijkomende schade en ellende – te voorkomen. Om zeker te weten dat hij alle andere risico’s ook goed heeft afgedekt, heeft hij vóór de verbouwing samen met de relatiemanager van ABN AMRO Verzekeringen gekeken of zijn nieuwe winkel op preventiegebied voldoet aan de voorwaarden van de SupermarktPolis. ‘Zo weet ik zeker dat áls er schade is, we geen van beiden voor onplezierige verrassingen komen te staan.’

De klant centraal
Boven alles, staat bij Robert de klant centraal. Daarom heeft hij vooraf ook goed nagedacht over de inrichting van zijn nieuwe winkel, zodat de klant een optimale winkelervaring heeft. De winkel heeft bijvoorbeeld extra brede winkelpaden en een koffiecorner, waar buurtbewoners elkaar kunnen ontmoeten. In de buurtbibliotheek kunnen ze uitgelezen boeken voor elkaar achterlaten. De klanten zijn blij met het resultaat. Hoewel de winkel al in februari is heropend, wordt Robert nog bijna dagelijks gefeliciteerd.

Dit artikel is geplaatst door

Rokus Plantinge relatie manager verzekeren
Rokus Plantinga
Relatie manager verzekeringen